Nuo ko pradėti kuriant naują interneto svetainę (tinklapį)?

Viskas atrodo paprasta. Reikia įsigyti domeną, išsipirkti serverį ir kreiptis į pažystamą programuotoją ar įmonę, kuri kuria internetinius tinklapius. Šie sukuria dizainą, suprogramuoja tinklapį, viską sutvarko, kad galima būtų užsakovui naudotis naujuoju sukurtu darbus, apmokina užsakovą turinio valdymo sistemos subtilybių ir viskas. Atrodo – nieko gudraus čia nėra. Tačiau yra keletas niuansų, į kuriuos sūlome įsigilinti ir pasiskaityti apie tai plačiau.

Visų pirma reikia įsigyti domeną internetinį vardą (pvz.: imones-pavadinimas.lt). Jį reikia rinktis atsakingai, o geriausias variantas, kai domenas atitinka įmonės pavadinimą arba veiklą, kuria įmonė užsiima, pvz.: www.medienakaune.lt. Toks internetinis pavadinimas „domenas“ tikrai labai konkrečiai nusako, kuo įmonė užsiima ir į „google“ įvedus tokius raktinius žodžius kaip „mediena Kaune“,  greičiausiai www.medienakaune.lt bus pirmuosiuose puslapiuose, kas yra labai gerai, norint „sužvejoti“ kaip įmanoma daugiau klientų.
Tačiau nepatartina, kad domenas būti per ilgas kaip, pvz.: www.dubingiuturizmosodybaasveja.lt. Tik įsivaizduokite, jeigu susikursite paštą, kuris bus info@dubingiuturizmosodybaasveja.lt. Ardesas lyg ir konkretus, bet jūsų klientams tikrai reikės ilgai minkyti pirštukais, jeigu norės jums išsiųsti laišką, nes greičiausiai toks jūsų el. paštas ir bus. O jeigu, neduok Dieve, įves klaidą suvedinėdami tokį ilgą adresą, teks bandyti iš naujo. Žodžiu, vargas klientams 😉  (nebent paštas bus mediena@gmail.com). Kad to nenutiktų, bandykite trumpinti domeno pavadinimą pvz.: www.dubingiusodyba.lt arba www.sodybaasveja.lt.
Antras žingsnis – SERVERIS, dar kitaip vadinama – Hostingo paslaugos. Lietuvoje serverių kainos ir paslaugos tikrai kokybiškos ir panašios į užsieno, tad nepatariame dairytis į kitų šalių Hostingo paslaugų tiekėjus. Kodėl? Pagrindinis ir labai svarbus dalykas yra tai, kad klientams visada iškyla įvairių klausimų ar nenumatytų bėdų. Pavyzdžiui: pradėjote reklamuoti savo naująjį produktą arba paskelbėte akciją. Staiga kažkas atsitiko jūsų tinklapiui. Jis tampa nepasiekiamas arba nematomas vartotojams. Reklaminė kampanija vyksta, o vartotojas apie jūsų naująjį produktą negali pasiskaityti. Tokiu atveju kreipiatės į serverio tiekėją. O jeigu šis yra pvz.: Amerikoje. Vien dėl laiko juostų skirtumo, reikės skambinti apie 1-2 val nakties, kad jiems prisiskambinti. Žinoma, galima jiems parašyti elektroninį laišką ir laukti atsakymo, bet ir šis variantas bus tikrai ne ką greitesnis. Patirtis rodo, kad geriau vieną kartą paskambinti, nei parašyti 2-3 laiškus, bandant paaiškinti problemą ir išsiaiškinti geriausius problemos sprendimo variantus. Kaip žinia, laikas – pinigai. Šiuo atveju – svarbu įsigilinti, per kiek laiko tiekėjas sureaguos į jūsų užklausą.

Turint domeną ir serverį, beliko sukurti internetinį tinklapį. Šis procesas pats ilgiausias. Siūlome pradėti nuo pirmojo puslapio struktūros ir dizaino. Juk pirmasis puslapis jus reprezentuoja ir parodo jūsų klientui, kuo jūs ypatingi, kokias akcijas vykdote, kuo jūs patrauklūs ir naudingi savo klientui? Pirmasis puslapis turėtų susidėti iš pagrindinio meniu, logotipo, didelio, vizualiai patrauklaus banerio (jame galėtų keistis įvairios nuotraukos, reprezentuojančios jūsų veiklą), iš keletos blokų (juose parodomos akcijos, nuolaidos ar tai, kodėl verta rinktis būtent jus) ir ploto, kur įrašytas įmonės kontaktinis telefonas ir paštas, kad jūsų klientams prireikus, nereikėtų ilgai ieškoti kontaktų ir be reikalo spaudinėti į skiltį „kontaktai“. Nors ir paspaudimas neužtrunka ilgai, tačiau taip taupomas kiekvieno kliento laikas.
Tai patys reikalingiausi dalykai pirmame puslapyje. Visi likusieji puslapiai gali būti paprastesni, skirti informacijai talpinti. Be turinio valdymo ir administravimo įrankio jūs negalėsite keisti ar papildyti informacijos jūsų tinklapyje, tad jūsų naujasis tinklapis turi turėti ir tokias galimybes, nebent jūs pats programuotojas ir viską galite pasidaryti programiškai be turinio valdymo sistemos.

 

Taip pat dažnai iškylantys klausimai būna tokie:

Kiek užtrunka interneto svetainės kūrimas?

(Atsakymas) Viskas priklauso nuo dizaino ir tinklapio programinės dalies sudėtingumo. Kuo tinklapis sudėtingesnis, tuo ir ilgiau užtrunka jo sutvarkymas. Tradiciškai visi derinimo darbai ir kūrimo procesas užtrunka nuo vienos iki trijų savaičių.

Kokios tinklapių kainos?

(Atsakymas) Smile Studio šabloninių tinklapių kainos yra nuo 0 iki 100 eurų. Originalaus dizaino interneto svetainės kaina prasideda nuo 300 eurų. Kaina gali kilti arba kristi, priklausomai nuo programinės dalies sudėtingumo.

Kodėl manęs nemato google?

(Atsakymas) Toks klausimas dažniausiai iškyla įmonių savininkams, kurie jau turi savo tinklapį, kuris pasiklydęs interneto tyrlaukiuose ir kaip beieškotum to tinklapio, jo vis nesimato nei pirmame, nei antrame, nei tolimesniuose google puslapiuose. Pagrindinės to priežąstys yra kelios. Arba jūsų tinklapis neturi SEO (tai toks raktinių žodžių ir tinklapių aprašymų paieškos variklis), arba jūsų konkurentų yra daug ir jų SEO yra geresnis arba geriau prižiūrimas nei jūsų. Visi kiti dalykai, jau smulkmenėlės, nors ir jos yra svarbios. Kiekvienu atveju, tokius dalykus reikėtų žiūrėti individualiai.